ÖN BİLGİLENDİRME FORMU

Bu bilgilendirme, ALICI’nın tüketici olması durumunda, SATICI olarak tarafımızca, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik uyarınca onfik.com.tr adlı internet sitemizden elektronik ortamda satın almak üzere siparişini onayladığınız internet sitemizin “Ödeme” sayfasında nitelikleri ve KDV dahil satış fiyatı belirtilen ürünün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili detaylar hakkında tüketicileri bilgilendirmek amacıyla yapılmaktadır.

I. SATICI OLARAK BİLGİLERİMİZ

SATICI olarak gerçek kişiye ait bir ticari işletmeyiz, tarafımıza ait bilgiler aşağıdaki gibidir;

Şirket  Adı                    : FARKLI BİR FİKİR REKLAM VE DANIŞMANLIK HİZ. SAN. TİC. LTD. ŞTİ

MERSİS No                  : 0385201269100001

Tescilli Markaları        : Farklı Bir Fikir / Onfik

Ticaret Sicil Müdürlüğü ve

Ticaret Sicil Numarası : 493455-5

Vergi Daire ve Vergi Numarası            : . Kartal V.D / 3852012691

Şirket Adresi                 : Kordonboyu Mah. 23 Nisan Cad. Osman Güreşçi İş Merkezi 34860 Kartal / İstanbul

Şirket Telefonu             : 0 216 888 01 19

Kep Adresi                    : ..  

Şirket e-posta adresi     : [email protected] Cayma hakkı beyanları,  ürünlerimiz ve hizmetlerimizle ilgili her türlü soru, talep, şikayet ve itiraz için aşağıda özellikle belirtilen farklı iletişim kanalları kullanılacaktır.

SATICI adına

ve hesabına hareket eden

yetkili kişi                     : Emrah Yusufoğlu

….

….

Şikayet, İtiraz ve Her türlü

Sorular için iletişim      : SATICI olarak satışını gerçekleştirdiğimiz ürünlerle ve bu minvaldeki hizmetlerimizle ilgili tüm sorular, talepler, şikayetler ve itirazlar ve cayma hakkının kullanımı dışındaki her türlü iletişim için özel olarak oluşturduğumuz, e-ticaret sitemizde “İletişim” başlığı altında açıkça belirtilen “Kordonboyu Mah. Ankara Cad. No:80 D:2 34860 Kartal / İstanbul” adresi üzerinden veya Şirket Adresi’ne kargo veya posta yoluyla gönderilecek ıslak imzalı beyanla yazılı olarak yapılmalıdır ve yöneltilmelidir.

Cayma Hakkı için İletişim: Cayma hakkı beyanlarının SATICI olarak tarafımıza nasıl ulaştırılacağı bu Sözleşme’nin V. maddesinde özel olarak belirtilmiştir.

II. HİZMET BİLGİLERİ     

SATICI olarak www.onfik.com.tr alan adlı bu web sitesi (“Web Sitesi”)  üzerinden ürün satışı gerçekleştirmekteyiz.

Satışa sunduğumuz ürünlerin genel nitelikleri aşağıda belirtildiği gibidir;

Satışa Sunulan

Ürünlerin  Türü           :  Dijital Kartvizit

Satışa Sunulan

Ürünlerin Açıklaması   : Dijital Kartvizit Seti (Kart, Kartlık, NFC etiketi, Kutu, Kart Askılığı)

Sipariş Edilen

Ürün/Ürünler               : İş bu Sözleşme’ye konu ürünün/ürünlerin görseli, nitelikleri, rengi, KDV dahil satış bedeli, satış bedeline ilave olarak ALICI tarafından ödenecek kargo bedeli Web Sitesi’nin “Ödeme” sayfasında belirtildiği gibi olup, bu bilgiler ALICI tarafından da elektronik ortamda onaylanmıştır.

III. SİPARİŞ OLUŞTURULMASI, SİPARİŞE İLİŞKİN ÜRÜNÜN/ÜRÜNLERİN GÖNDERİMİ, TESLİMİ, MASRAFI VE SORUMLULUK        

1. Web Sitesi’nden ürün satın almaya elverişli olabilmek için: (a)en az 18 yaş veya üzerinde olmak veya 18 yaşın altında ise, yasal temsilcileri tarafından usulüne uygun şekilde yetkilendirilmiş olmak, b)kısıtlı olmamak ve c)geçerli bir kredi kartına/banka kartına sahip olmak gerekmektedir.

2. Fatura edilecek kişi ile Mesafeli Satış Sözleşmesi’ni yapan kişi aynı olmak zorundadır. Tarafınızca Web Sitesi tarafından istenilen tüm bilgiler doğru ve eksiksiz olarak verilmelidir. Aksi halde, verdiğiniz bilgilerin doğru olmadığı ve/veya tam olmadığı durumlarda her türlü hukuki, idari ve cezai sorumluluk münhasıran tarafınıza ait olacaktır ve bu durumlar nedeniyle Şirketimiz’e hiçbir sorumluluk yüklenemeyeceği gibi, bu nedenle uğrayacağımız tüm zararların tazminini tarafınızdan talep etme hakkına sahip olacağız.

3. Siparişte, verdiğiniz bilgilerin doğru olmadığı ve/veya eksik olduğu yönünde kuvvetli şüphe duymamız gibi sair herhangi bir sorun tespit etmemiz durumunda ilgili siparişi durdurma hakkımız mevcuttur. Bu durumda, vermiş olduğunuz telefon, e-posta, posta adreslerinden en az ikisini seçerek bu yollarla tarafınıza ulaşmaya çalışacağız, bu yollarla tarafınıza ulaşamadığımız takdirde ilgili siparişin yürürlüğe koyulmasını 15 (on beş) gün süreyle dondurma hakkımız olduğunu, bu süre zarfında konuyla ilgili olarak Şirketimiz ile iletişime geçmenizin beklendiğini ve gerekli olduğunu, aksi halde bu süre içerisinde sizden herhangi bir cevap alınamazsa her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal etme hakkımızın olduğunu önemle bildiririz.

4. Sipariş verme aşamasından ödemeyi tamamlama aşamasına kadar Web Sitesi’ndeki bir dizi basit talimat size yol gösterecektir, istediğiniz ürünü/ürünleri satın alma işlemini tamamlayabilmeniz için bu talimatları doğru bir şekilde takip etmeniz yeterlidir.

5. Web Sitesi’ndeki sistemsel hatalardan ve/veya haksız ve/veya yasadışı yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahalelerden kaynaklanacak tanıtım, ürünlerle ilgili bilgiler vb. hatalardan sorumlu değiliz. Sistem hatalarına dayalı olarak tarafımızdan hiçbir hak iddiasında bulunulamaz.

6. Her zaman Web Sitesi’ne girmiş olduğunuz herhangi bir hatalı veriyi düzeltebilir, bilgilerin içeriğini değiştirebilir veya bilgilerinizi göndermeden önce ödeme sırasında siparişin tamamını iptal edebilirsiniz.

7. Aşağıdaki durumlarda ilgili siparişin tamamı veya bir kısmı sistemimiz tarafından aşağıdaki sebeplerle iptal edilebilir.

a)Ödeme bilgilerinin işlenmesindeki imkansızlık durumunun IYZICO tarafından tarafımıza bildirilmesi

b)İşbu Sözleşme’nin III/3. maddesi uyarınca ALICI’nın belirtilen süre içerisinde SATICI ile iletişime geçmemiş olması.

9. Yukarıda sayılan nedenlerden birinin varlığı sebebiyle bir siparişin tamamının veya bir kısmının iptal edilmesi durumunda, tarafımızca ALICI’ya iptalin sebeplerinin açıklandığı bir e-posta gönderilecektir. ALICI’dan iptal edilen siparişin iptal edilen kısmı için hiçbir ücret alınmayacaktır. ALICI, yeni bir sipariş vermek istemesi veya iptal edilen sipariş ile ilgili herhangi bir sorusu olması halinde [email protected] adresinden e-posta ile bizimle irtibat kurabilir.

10. ALICI tüketicinin siparişi sisteme girmesinin ardından, tarafımızca siparişin alındığı hem Web Sitesi üzerinden hem de elektronik posta yoluyla tarafınıza bildirilecektir. Mesafeli satış Sözleşmesi’nin akdedilmesinden ve ödeme işlemine geçilmesinden önce işbu Ön Bilgilendirme Formu’nun tarafınızca okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeler tarafımızca yapılmıştır.

11.Sözleşmeyi ifa yükümlülüğümüz, yani satın alınan ürünü/ürünleri teslim etme yükümlülüğümüz ancak ve ancak işbu Ön Bilgilendirme Formu’nun ve sonrasında Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin elektronik ortamda tarafınızca onaylanması ve ürün/ürünlerin KDV dahil satış bedellerinin tarafınızca tam olarak ödenmesi, yani satış bedellerinin kredi kartından/banka kartından tam olarak tahsil edilmesi şartıyla muaccel olacaktır. Tarafınızca işbu ön bilgilendirme formunun elektronik ortamda teyit edilmiş olması,  Şirketimizce www.onfik.com alan adlı internet sitesinde satışa arz edilen ve siparişinize konu olan ürün/ürünlerin temel nitelikleri, bedeli, bedelin geçerlilik süresi, ödeme şekli ve şartları, teslimat şartları, cayma hakkı ve kullanımı hakkındaki tüm bilgileri tamamen okuyup, doğru ve eksiksiz şekilde bilgi sahibi olduğunuz anlamına gelecektir. Herhangi bir nedenle ürünün/ürünlerin bedelleri ödenmez ise ifa yükümlülüğümüz doğmayacaktır, bu bağlamda Sözleşme’ye konu ürünün/ürünlerin teslimine ilişkin hiçbir yükümlülüğümüz bulunmayacaktır. Ürünün/ürünlerin bedelleri banka kayıtlarında iptal edilir veya banka tarafından herhangi bir sebepten tarafımıza ödenmez ise, Sözleşme’ye konu ürünün/ürünlerin teslimine ilişkin yükümlülüğümüz derhal sona erecektir. ürünü/ürünleri kargoya vermiş olması, banka tarafından iptalin ve ödemenin kesilmesinin/durdurulmasının bundan sonra gerçekleşmesi halinde kargo firması ile iletişime geçerek kargonun teslimini durdurmaya çalışacağız, eğer ürün/ürünler dağıtıma çıkmışsa kargo masrafının tarafınızca ödenmesi ve teslim edilen ürünün/ürünlerin 3 (üç) gün içinde iade edilmek üzere taşıma masrafı tarafınıza ait olacak şekilde tarafımıza gönderilmesi gerekmektedir.

12. İnternet sitemizden satın alınan ürünlerin hazırlanması ve teslimi, ürün satın alan ALICI tüketici ile hizmete ilişkin Mesafeli Satış Sözleşmesi kurulma tarihinden itibaren mümkün olan en kısa sürede sağlanacaktır ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 48. maddesi doğrultusunda, her halükarda, tarafınıza geçici mevcut olmama durumu da dahil sipariş edilen ürünlerin mevcut olmadığını e-posta ile bildirim de dahil bir bildirimde bulunmadığımız takdirde, ürünler, Mesafeli Satış Sözleşmesi kurulma tarihinden itibaren en geç 30 (otuz) gün içinde ALICI tüketici tarafından bildirilen adrese teslim edilecektir. Siparişler yalnızca hafta içi günlerde işleme alınır ve teslim edilir (resmi tatiller hariç, Pazartesi ve Cuma günleri arasında ve bu günler dahil olacak şekilde) Cumartesi ve/veya Pazar günleri verilen siparişler bir sonraki iş gününde işleme alınacaktır.

13. SATICI, mücbir sebepler veya taşımayı engelleyen olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde ALICI’ya teslim edemez ise, durumu ALICI’ya mümkün olan en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Satın alınan ürünün ALICI tüketiciye gönderiminin ve/veya ulaştırılmasının sağlanmasının SATICI olarak bizim açımızdan gerek mücbir sebeplerle gerekse başka nedenlerle imkansızlaştığı hallerde, bu durumu, öğrendiğimiz tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde tarafınıza yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildireceğiz ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tarafınızdan tahsil edilmiş olan tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç 14 (on dört) gün içinde, ürünü/ürünleri satın alırken kullandığınız ödeme aracına uygun bir şekilde ve tarafınıza herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tarafınıza iade edeceğiz.

14. Satın alınan online kartvizitlerinizi sisteme girdiğiniz elektronik posta adreslerinize göndermekteyiz. ALICI tüketiciler, fiziksel temin alacakları satın aldıkları ürünlerin kargo vasıtasıyla kendilerine gönderilmesi ve teslimi için Web Sitesi’nin “Ödeme” sayfasında yazılı olan kargo bedeli tutarını teslim sırasında ödeyeceklerdir. ALICI tüketicinin ürünün/ürünlerin KDV dahil satış bedeli ve kargo bedeli dışında yapmak zorunda olacağı başka ilave bir ödeme bulunmamaktadır. 

15. Ürünün/ürünlerin teslim edileceği adres Türkiye Cumhuriyeti sınırları dışında bulunmakta ise, ürünün/ürünlerin teslim edileceği ülkenin yasal düzenlemeleri uyarınca söz konusu ürünün/ürünlerin teslim alımı nedeniyle o ülke tarafından tahakkuk ettirilecek gümrük vergisi, harç ve sair ve benzeri her türlü mali yükümlülük ve alınması gereken izin, ruhsat vb. her türlü idari yükümlülük ALICI TÜKETICI TARAFINDAN YERINE GETIRILECEKTIR.

15. Satın alınan ürün/ürünler ALICI tüketiciye Tüketici Mevzuatı’na uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere olarak teslim edilecektir. Ürünlerin anlaşmalı olduğumuz ….. Kargo’ya teslimine kadar satın alınan üründe/ürünlerde oluşan kayıp ve hasarlardan Şirketimiz sorumludur. Ancak ürünün/ürünlerin …. Kargo’ya teslimi ile birlikte Şirketimiz’in üründe/ürünlerde oluşabilecek kayıpla, zararla ve/veya hasarla ilgili tüm sorumluluğu sona erer. Ürünlerin ….. Kargo’ya tesliminden itibaren Şirketimiz üründe/ürünlerde oluşabilecek kayıplardan ve/veya zarrlardan ve/veya hasarlardan hiç bir şekilde sorumlu olmayacaktır.

Ancak ALICI tüketici, ürünlerin kendisine başka bir kargo şirketi veya taşıyıcı ile gönderilmesini açıkça talep ederse, bu durumda, ürünlerin taşıma ücreti yine ALICI tüketici tarafından karşılanacaktır ve bu durumda ürünlerin ilgili taşıyıcıya tesliminden itibaren oluşabilecek kayıp ya da hasardan SATICI sıfatını haiz olan Şirketimiz sorumlu olmayacaktır.

16. Ürünler ALICI tüketicinin belirleyeceği başka bir kişi/kuruma teslim edilecek ise, teslimatın yapılacağı kişi/kurumun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sıfatını haiz olan Şirketimiz sorumlu olmayacaktır, bu durumda tüm sorumluluk ALICI tüketici olarak tarafınıza ait olacaktır. Kargo teslimatı anında ALICI tüketici olarak sizin veya Teslim Edilecek Kişi olarak belirttiğiniz  kişinin bizatihi adresinde bulunmaması ve/veya adres kurum adresi ise kurumun kapalı olması durumunda, tarafımızca üstlendiğimiz edim tam ve eksiksiz olarak yerine getirilmiş ve teslim yükümlülüğümüz tamamlanarak sona ermiş olarak kabul edilecektir. Bu durumda kargo firması ile temas kurarak ürünlerin sevkiyatını takip etmek ALICI tüketici olarak sizin sorumluluğunuzda olacaktır. Bu hallerde ALICI tüketici olarak ürünü/ürünleri geç teslim almanızdan/aldırmanızdan ve ürünün/ürünlerin kargo şirketinde beklemiş olmasından ve/veya kargonun Şirketimiz’e iade edilmesinden ve kargonun tekrar tarafımızca  aynı adrese veya belirteceğiniz başka adrese gönderilmesinden kaynaklanan her türlü giderler ALICI tüketici olarak tarafınızca karşılanacak ve ürünün/ürünlerin bu süreçlerde uğrayacağı her türlü zararlardan, hasarlardan ve kayıplardan münhasıran ALICI tüketici olarak siz sorumlu olacaksınız.

17. ALICI tüketici olarak kargoyu teslim anında ürünü/ürünleri ve fatura ve irsaliyesini kontrol etmekle veya kargo üçüncü kişiye teslim edilmişse ettirmekle ve üründe/ürünlerde kargodan kaynaklanan bir sorun tespit edildiğinde ve/veya fatura ve irsaliye bulunmadığı tespit edildiğinde, ürünü/ürünleri kesinlikle kabul etmemekle, üçüncü kişiye kabul ettirmemekle ve kargo görevlisine yazılı tutanak tutturmakla yükümlüsünüz. Aksi halde Şirketimiz hiçbir sorumluluk kabul etmeyecektir, tarafınızca Şirketimiz’den hiçbir hak ve talepte bulunulamayacaktır. Şöyle ki; teslim esnasında yaptığınız/yaptırdığnızı kontrolle kargonun tahrip olmuş, deforme olmuş, ciddi şekilde ıslanmış, kırık, ambalajı yırtılmış, hasarlı, vb. nedenlerle ayıplı olduğunun ve/veya kargo paketinde fatura ve irsaliyenin bulunmadığının tespit edilmesi halinde, siz veya teslim alan kişinin, kargo görevlisi ile birlikte koliyi açarak ürünlerin tamamının durumunu, fatura ve irsaliyenin paketin içinde olup olmadığını kontrol etmek, kontrol etmesini sağlamakla yükümlüsünüz. Ürünlerde bir hasar görüldüğü durumda ve/veya fatura ve irsaliyenin paketin içinde de bulunmadığı durumda, ürünler teslim alınmamalı ve kargo görevlisinden tutanak tutması istenilmelidir. Kargo kabul edilmemiş ve söz konusu tutanak da tutulmuş ise durum bizzat tarafınızca tutanağın sizde kalan kopyası da iletilmek suretiyle derhal Şirketimiz’e [email protected] üzerinden bildirilecektir. Aksi halde, edimleriniz arasında bulunan bu maddede yazılı kontroller yapılmayıp, gerekmesi halinde tutanak tutulmaksızın kargo görevlisinden teslim alınan ürünün/ürünlerin hasarsız ve sağlam olarak teslim edildiğini, Şirketimiz’e karşı hiçbir hak veya talep ileri süremeyeceğinizi, Şirketimiz’in hiçbir sorumluluğunun bulunmadığını kabul etmiş sayılacaksınız.  

18.Sipariş paketinde, siparişin detaylarını içeren bir sevk irsaliyesi bulunmalıdır.  Sevk irsaliyesinde sıralanan ürünler teslimattaki ürünlere uymuyorsa, bu durum derhal mail adresi [email protected] üzerinden sipariş numarası açıkça belirterek bizzat tarafınızca bize bildirilmelidir.

19. Ürünlerin, TKHK’nın 8. maddesine uymaması halinde, TKHK’nın 8 ila 12. maddeleri ile düzenlenen yasal garantiler uygulanacaktır. Bu durumda satın alınan ürünlerin, ücretsiz onarım, ayıpsız bir misli ile değiştirme, satış bedelinden indirim veya geri vermeye hazır olarak fiyatın iade edilmesi ile birlikte sözleşmeden dönme seçimlik haklarına sahipsiniz. Ancak söz konusu uyumsuzluğun, tespit edilmesinin ardından 6 (altı) ay içerisinde tarafımıza bildirimde bulunmadığınız takdirde bu haklarınızdan feragat etmiş olursunuz. Uyumsuzluğun, ürünlerin teslimatından itibaren iki yıl içerisinde ortaya çıkması halinde SATICI olarak sorumluluğumuz söz konusu olacaktır. Her halükarda, tarafımızca kötü niyetli olarak gizlenmeye çalışılmayan bir uyumsuzluğu ileri sürme niyetindeki işlemlere ilişkin olarak ALICI sıfatıyla yukarıda sayılan seçimlik haklarınızı kullanma süresiniz ürünlerin teslimatının ardından 2 (iki) yıl sonra kendiliğinden sona erecektir.

IV.    ÖDEME ŞEKLİ VE ŞARTLARI

1. Web Sitesi’nde belirtilen ve siparişe konu ürün/ürünler için işbu Sözleşme’de listelenen bedeller ürünlere ait güncel oranlardaki KDV dahil satış bedelleridir ve satış bedelleri Türk Lirası cinsinden ifade edilmektedirler.

2. Ürünler için Web Sitesi’nde belirtilen KDV dahil satış bedelleri …… günü sonuna kadar yapılacak alımlar için (00:00’da yapılan alımlar dahil olacak şekilde bu saate kadar yapılan alımlar) geçerli olup,  ….. tarihi itibariyle ürünlerin KDV dahil satış bedelleri Web Sitesi’nde güncellenecektir. Belirli süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.

3. ALICI tüketicinin satın almak istediği ürüne ilişkin siparişini onaylaması ALICI tüketiciyi ilgili ürün bedelini ödeme yükümlülüğü altına sokacaktır.

4.ALICI tüketiciler tarafından yapılacaktüm ödemeler, tescilli merkez adresi ……. sicil numarasıyla kayıtlı olan İyzi Ödeme Ve Elektronik Para Hizmetleri Anonim Şirketi (“İYZİCO”) (iyzico olarak konuştuğumuz için belirtilmiştir) ?! üzerinden kredi kartıyla/banka kartıyla  gerçekleştirilecektir. ALICI tüketicilerin ürün satış bedelini SATICI olarak tarafımıza ödeme imkanı, havale, EFT gibi nakit olarak ödeme imkanı veya kapıda ödeme İMKANI BULUNMAMAKTADIR.

5.SATICI olarak tarafımızdan taksitli satış da yapılmamaktadır. Ancak tamamen İYZİCO’nun kendi çalışma kuralları çerçevesinde İYZİCO tarafından sadece kredi kartına /banka kartına taksit imkanı sunulabilir. Yine satış bedeli, kredi kartı/banka kartı ile ödendiğinde, ilgili banka kampanya düzenleyerek ödemeyi taksitlendirebilir, taksit adedini arttırabilir veya taksiti öteleyebilir. Bu tür kampanyalar ilgili bankanın insiyatifinde olup ALICI’ya sunduğu hizmetlerdir, bu durumda detaylı ödeme planının oluşturulması bankanın insiyatifinde ve sorumluluğundadır, bu maddede sayılanlar Şirketimiz’in  ALICI’ya herhangi bir taahhüdü veya sunduğu bir hak değildir. İYZİCO’nun veya bankanın kredi kartına/bank kartına taksit imkanı sunması halinde uygulanacak faiz oranı, ALICI’nın cayma hakkını kullanması halinde ödemenin nasıl iade edileceği münhasıran ALICI ile İYZİCO ve ilgili banka arasında belirlenecek ve çözülecek hususlar olup, SATICI olarak Şirketimiz’in bu sürece hiçbir dahli ve bu sürece ilişkin hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.

6.ALICI tüketicinin güvenliği açısından, ALICI tüketicinin fatura adı ve adresinin ödeme için kullanılan kredi kartınınkiler/banka kartınınkiler ile uyuşması gerekmektedir. SATICI olarak bu kriterlere uymayan herhangi bir siparişi iptal etme hakkına sahibiz. Ödeme ALICI tüketici tarafından IYZICO üzerinden gerçekleştirileceği için ödeme aracı olan kredi kartına/banka kartına ilişkin bilgiler ALICI tüketici tarafından yalnızca IYZICO ile paylaşılmaktadır, Şirketimiz’in hiçbir suretle ALICI tüketicinin ödemeyi gerçekleştirirken IYZICO’ya verdiği verilere erişiminin bulunmadığını, bu verilerin Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na ve ilgili ikincil mevzuata uygun olarak işlenmesinden, güvenliğinden ve mevzuata uyumdan ALICI tüketiciye karşı münhasıran IYZICO’nun sorumlu olduğunu önemle belirtmek isteriz.

7.ALICI kredi kartı/banka kartı ile ödeme yaptığında, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin ilgili banka ve ALICI arasındaki “Kredi Kartı/Banka Kartı Sözleşmesi” kapsamında uygulanacağını,  kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI’nın, kredi kartı/banka kartı ile yapmış olduğu ödemede temerrüde düşmesi halinde, ALICI kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı/bank kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir. ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI borcu gecikmeli ifasından dolayı Şirketimiz’in uğradığı zarar ve ziyanı tazmin etmekle yükümlü olacaktır.

8.Tüm kredi kartı/banka kartı sahipleri doğrulama kontrollerine ve kredi kartını/banka kartını ihraç eden kuruluş tarafından izne tabi olacaklardır. ALICI’nın kredi kartını/banka kartını ihraç eden kuruluşun herhangi bir sebeple ister ödemeden önce ister ödemeden sonra SATICI’ya ödeme yapılmasına izin vermeyi reddetmesi halinde, herhangi bir gecikme veya teslimat yapılamaması durumundan SATICI olarak Şirketimiz sorumlu olmayacaktır.

9.Ödemenin kredi kartı/banka kartı vb. ile harcama belgesi düzenlenmeksizin yapıldığı durumlarda, başka birine ait kredi kartının/banka kartının ödemeyi yapan kişi tarafından izinsiz ve yetkisiz olarak hukuka aykırı şekilde kullanılması hâlinde; 5464 sayılı “Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu” ve 13/06/2019 tarihli 30800 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Banka Kartları Ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile değişikliğe uğrayan 10/3/2007 tarihli ve 26458 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik” hükümlerine göre işlem yapılacaktır.

ALICI ile kredi kartı/banka kartı sahibinin ya da ürünün teslim edileceği kişinin farklı olmasından kaynaklanabilecek olan, kredi kartının/banka kartının yetkisiz kişilerce haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması da dahil olmak üzere her türlü hukuki risk, ALICI’ya ait olacaktır, bu durumda SATICI’nın ifadan, teslim yükümlülüğünü yerine getirmekten kaçınma hakkı bulunmaktadır ve ALICI, SATICI’yı bu nedenle sorumlu tutamayacağını, bahsi geçen durumlar ve bu durumlar nedeniyle uğrayacağı zarardan dolayı SATICI’dan hiçbir hak, alçak veya talepte bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.  Şayet bu durumun ALICI’nın kusurundan kaynaklanmaması ve satın alınan ürünün/ürünlerin de ALICI’ya veya Teslim Edilecek Kişi’ye teslim edilmiş olması halinde, ya ALICI hemen SATICI ile iletişime geçip satış bedelini aralarında yazılı olarak kararlaştıracakları şekilde teslimden itibaren 3 (üç) gün içinde SATICI’ya ödeyecektir ya da teslim edilen ürünü 3 (üç) gün içinde SATICI’ya iade edilmek üzere taşıma masrafı kendisine ait olacak şekilde gönderecektir. İade durumunda gerek kendisinde kaldığı sürede ve gerekse iade edilmek üzere taşıma sırasında üründe/ürünlerde meydana gelecek hasar ve zararlardan ALICI sorumlu olacaktır. SATICI’nın ürünün/ürünlerin satış bedelinin ALICI tarafından tam olarak ödenmemesi halinde alacağının tahsili için her türlü hukuki yola başvurma hakkı saklıdır.

10. Web Sitesi’nden satın alınan ürünler için, ilgili ürünlere ait Web Sitesi’nde belirtilen KDV dahil satış bedelleri ve teslim sırasında ödenecek kargo bedeli dışında ALICI tüketicilerden hiçbir ödeme, ücret masraf veya her ne ad altında olursa olsun başka bir bedel talep edilmeyecektir. Ürün satın almak için internet sitemizin kullanılması nedeniyle ALICI tüketicilere ilave hiçbir maliyet yüklenmemektedir. SATICI sıfatıyla tarafımızca iptal edilen herhangi bir sipariş için ilgili ALICI’dan hiç bir ücret alınmayacaktır.

V. CAYMA HAKKI    

1. E-ticaret sitemizde satışa arz edilen ve mesafeli satış sözleşmelerine konu olan ürünlerimiz satışa arz edildikleri haliyle nitelikleri itibariyle ALICI tüketicinin cayma hakkını kullanamayacağı ürünler değildirler. Bu nedenle e-ticaret sitemizden ürün satın alan ALICI tüketici, ürün satışına ve teslimine ilişkin olarak tarafımızla kurmuş olduğu Mesafeli Satış Sözleşmesi’nden, ilgili ürünü kendisi teslim aldığı veya eğer teslim için başka bir kişi belirlemişse ürünü o kişinin teslim aldığı günden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, herhangi bir gerekçe göstermek zorunda olmaksızın ve hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin, herhangi bir masraf, tazminat ve/veya cezai şart ödemek durumunda kalmaksızın CAYMA HAKKINA SAHİPTİR. Ancak ALICI tüketici tarafından satın alınacak olan ürünün/ürünlerin tarafımızca ALICI tüketicinin isteği veya ihtiyacı doğrultusunda kişiye özel hale getirilmesi ve/veya ürün/ürünlerin bu doğrultuda hazırlanması ve/veya tasarlanması ve/veya üretilmesi ve/veya ürün/ürünler üzerinde herhangi bir değişiklik yapılması durumunda,  satın alınan ürün/ürünler ilgili mevzuata göre cayma hakkının kullanılamayacağı ürünler haline geldiğinden, bu ürün/ürünlerin alan ALICI tüketici CAYMA HAKKINI KULLANAMAYACAKTIR.

2. Ürünlerin taşıyıcı firmaya (anlaşmalı kargo şirketine) teslim edilmesi ALICI tüketiciye teslim olarak kabul edilmez ve cayma hakkı süresinin başlangıcı sayılmaz ve bu sürenin belirlenmesinde dikkate alınmaz. Yukarıda belirtilen 14 (on dört) günlük cayma hakkı süresinin başlangıcının belirlenmesinde;

a) Tek sipariş konusu olup da ayrı ayrı teslim edilen ürünlerle ilgili Mesafeli Satış Sözleşmesi için, ALICI tüketicinin veya onun tarafından belirlenen üçüncü kişinin son ürünü teslim aldığı gün,

b) Birden fazla parçadan oluşan ürünlerle ilgili Mesafeli Satış Sözleşmesi için, ALICI tüketicinin veya onun tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c) Belirli bir süre boyunca ürünün düzenli tesliminin yapıldığı Mesafeli Satış Sözleşmesi için, ALICI tüketicinin veya onun tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk ürünü teslim aldığı gün

esas alınır.

3. SATICI olarak ürün satın alan tüketiciyi cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirmediğimiz takdirde, ürün satın alan tüketici, cayma hakkını kullanmak için 14 (on dört) günlük süreyle bağlı değildir. Ancak cayma hakkını kullanmak için ALICI tüketiciye verilen süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren 1 (bir) yıl sonra sona erer. SATICI olarak tarafımızca cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirmenin tarafınıza 1 (bir) yıllık süre içinde yapılması halinde, yine 14 (on dört) günlük cayma hakkı süresi söz konusu olacaktır ve bu süre, bu bilgilendirmenin gereği gibi yapıldığı günden itibaren işlemeye başlayacaktır.

4. Ürün satın alan ALICI tüketici tarafından cayma hakkı, yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla SATICI sıfatını haiz olan Şirketimiz’e bildirilmesi şeklinde kullanılacaktır. Ürün satın alan ALICI tüketici cayma hakkını yukarıda belirtilen süre içinde; aşağıda belirtilen yollardan istediğini tercih ederek kullanabilecektir.

a) Web Sitesi’nde yer alan cayma formunu bilgisayarına indirip doldurarak Şirketimiz’in kayıtlı e-posta adresi olan [email protected] adresine bir e-posta göndererek veya

b) Satın aldığı ürünü/ürünleri ayırt edici şekilde belirtmek ve cayma kararını bildiren açık irade beyanına yer vermek şartıyla kendi hazırlayacağı bir cayma bildirimi metnini Şirketimiz’in kayıtlı e-posta adresi olan [email protected] adresine e-posta yoluyla göndererek veya

c) Satın aldığı ürünü/ürünleri ayırt edici şekilde belirtmek ve cayma kararını bildiren açık irade beyanına yer vermek şartıyla hazırlayacağı ve imzalayacağı ıslak imzalı bir beyanın aslını veya çıktısını alıp doldurup imzaladığı cayma formunun ıslak imzalı aslını Şirket Adresimiz’e kargo veya posta yoluyla göndererek.

ALICI tüketicinin, yukarıda sayılan bu yollardan biriyle Şirketimiz’e iletmediği, başka yollarla ilettiği cayma hakkının kullanımına ilişkin beyanlar hüküm ifade etmeyecektir.  

5. Ürün satın alan tüketicinin yasal süre içerisinde cayma hakkını kullandığını tarafımıza Şirketimiz’in kayıtlı e-posta adresi olan [email protected]  adresi üzerinden bildirmesi halinde,  derhal tarafımızca kendisine cayma talebinin bize ulaştığına ilişkin teyit bilgisi içeren bir e-posta gönderilecektir.

CAYMA HAKKININ KULLANIMINA ILIŞKIN ISPAT YÜKÜMLÜLÜĞÜ ALICI TÜKETICIYE AITTIR.

6. Ürün satın alan ALICI tüketicinin cayma hakkını kullanması hâlinde SATICI olarak, cayma bildiriminin tarafımıza ulaştığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, cayma hakkına konu olan ürün/ürünlerin ancak ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmamış, kullanılmamış ve zarar görmemiş bir halde, tüm uygun ve gerekli özen gösterilerek saklanması veya ürünün/ürünlerin, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanılması ve bu suretle SATICI’ya mutlaka sipariş paketindeki irsaliyeyle birlikte iade edilmesi koşuluyla, cayma hakkına konu olan ürün satışı için ALICI tüketiciden tahsil edilen tüm ödemeleri, ürünün teslim masrafları da dahil olmak üzere, ALICI tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade edeceğimizi taahhüt ediyoruz. Ürün/ürünler tarafımıza iade edildiğinde, bu ürün/ürünler tarafımızca inceleyecek, yukarıda belirtilen koşulları sağladığı/sağladıkları takdirde iade olarak kabul edilecek,  geri ödemesi de ancak ondan sonra ALICI tüketiciye yapılacaktır.  Ürün/ürünler tarafımızca iade olarak kabul edilmeden, ALICI tüketiciye satış bedelinin iadesi yapılmayacaktır. Kredi kartına/banka kartına yapılan tek çekim veya kredi kartına/bank kartına taksit imkanı verilerek yapılan ödemelere ilişkin iadelerin, satış bedelinin bankaya iadesinden sonra ne şekilde ALICI tüketicinin kredi kartı/banka kartı hesabına yansıtılacağı, bunun süresi ve ilgili tüm süreç tamamen ilgili bankanın tasarrufundadır. Bu nedenle ALICI tüketicinin satış bedelinin kredi kartına/bank kartına yansıması ile ilgili olası gecikmeler için SATICI olarak Şirketimiz’in  herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün olmadığını bilmesi gerekmektedir.

Tarafımızca gerçekleştirilecek tüm bu geri ödemeler, ALICI tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde yalnızca satın alım sırasında kullanılan kredi kartına/banka kartına ve ALICI tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden yapılacaktır.

7. ALICI tüketici, cayma hakkını kullandığı Mesafeli Satış Sözleşmesi’ne konu ürünleri kendisi SATICI sıfatını haiz olan Şirketimiz’e iade etmekle yükümlüdür. ALICItüketici, cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi Şirketimiz’e yönelttiği tarihten itibaren 10 (on) gün içinde ilgili ürünleri Şirketimiz’e anlaşmalı olduğumuz kargo firması PTT Kargo’ya teslim ederek bu firma aracılığıyla hiçbir bedel, masraf ödemeksizin ve/veya başka hiçbir yükümlülük yüklenmeksizingeri göndermek zorundadır. Anlaşmalı olduğumuz kargo firmasının ALICI tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda bu husus ALICI tüketici tarafından derhal Şirketimiz’e Şirket Adresimiz’e gönderilecek bir tebligatla veya Şirketimiz’in kayıtlı e-posta adresi olan [email protected] adresi üzerinden yazılı olarak bildirilmelidir. Bu durumda ilgili ürünlerin ALICI tüketiciden geri alımı tarafımızca sağlanacaktır ve ALICI tüketiciye hiçbir masraf ve/veya başka hiçbir yükümlülük yüklenmeyecektir ve yansıtılmayacaktır. Ancak Şirketimiz ile bu konuda hiçbir iletişim kurmaksızın ürünün/ürünlerin iadesini anlaşmalı olduğumuz kargo firması olan PTT Kargo’dan farklı bir kargo şirketiyle veya farklı başka bir yolla iade etmesi durumunda ALICI tüketici,  ürünün/ürünlerin iadesine ilişkin taşıma masrafı dahil tüm masraflardan ve ürünün/ürünlerin iade sürecinde uğrayacağı tüm hasarlardan, zararlardan ve/veya kaybından sorumlu olacaktır.

8. ALICI tüketici, cayma süresi içinde ürünü/ürünleri, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde üründe/ürünlerde meydana gelen değişikliklerden ve bozulmalardan sorumlu değildir, aksi halde cayma süresi içinde ürün/ürünlerde bu kapsam dışında kalan tüm değişikliklerden ve/veya bozulmalardan ve/veya zararlardan ALICI tüketici kusuru oranında sorumlu olacaktır.

ALICI tüketici tarafından teslim alınmış olan ürünün/ürünlerin değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı ALICI tüketicinin cayma hakkını kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkânsızlaşması ALICI tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa ALICI tüketici  kusuru oranında ürünün/ürünlerin değerini veya ürünün/ürünlerin değerindeki azalmayı tazmin edeceğini kabul ve taahhüt eder.

9. ALICI tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erecektir. ALICI tüketicinin cayma hakkını kullandığını tarafımızca yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal bildirilecektir.  Bu durumda ALICI tüketici, cayma süresi içinde ürünleri, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmamış ise, yalnızca bu nedenle ürünlerde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu olacaktır, ancak bu haller dışında herhangi bir masraf, tazminat veya cezai şart ödemekle yükümlü değildir.

10. Cayma hakkının kullanılmasına ilişkin beyanlar, bilgiler ve belgeler yasal zorunluluk gereği, SATICI olarak tarafımızca 3 (ÜÇ) YIL BOYUNCA saklanacaktır.

VI. TÜKETİCİNİN ŞİKAYET VE İTİRAZ HAKKINA İLİŞKİN 

BİLGİLENDİRME               

Bizden ürün satın alan tüketiciler ürünlere ve ürün satışıyla ilgili verdiğimiz hizmetlere ilişkin şikayetlerini ve/veya itirazlarını tarafımıza internet sitemizde “İletişim” başlığı altında açıkça yer verilen işyeri  adresi üzerinden veya Şirket Adresimiz’e kargo veya posta yoluyla gönderecekleri ıslak imzalı beyanlarıyla yazılı olarak ulaştırabilirler. Bizden ürün satın alan tüketicilerce [email protected] adresi üzerinden gönderilen şikayet ve/veya itirazlar tarafımıza ulaştığında, tarafımızca kendilerine ilgili şikayetlerin ve/veya itirazların bize ulaştığına ilişkin teyit bilgisi içeren bir e-posta gönderilecektir.

Temennimiz ALICI tüketicilerin bizimle, ürünlerimizle veya verdiğimiz hizmetle ilgili yaşadıkları her türlü sıkıntıların aramızda dostane şekilde çözüme kavuşturulmasıdır.

28/7/2020 tarihli ve 31199 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 7251 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun ile tüketici uyuşmazlıklarında “dava şartı arabuluculuk” müessesesi zorunlu hale getirilmiştir.  Bu müessese ve istisnaları Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a eklenen 73/A maddesinde düzenlenmiştir.
Yapılan düzenleme ile tüketici mahkemelerinde ya da tüketici mahkemesi oluşturulmayan yerlerde tüketici mahkemesi sıfatıyla hareket eden asliye hukuk mahkemelerinde tüketici uyuşmazlıkları için dava açılmadan önce arabulucuya başvurulmuş olması dava şartı olarak kabul edilmiş, ancak belli hususlarda istisnalar belirlenmiştir. 

YUKARIDA YER VERDIĞIMIZ PARASAL SINIRLAR SADECE 2022 YILI BOYUNCA GEÇERLI OLACAKTIR. TÜM BAŞVURULAR IÇIN HER YIL PARASAL SINIRLAR GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI TARAFINDAN YENIDEN BELIRLENMEKTEDIR. TÜM ŞIKAYET VE ITIRAZLARDA, TÜKETICILER TARAFINDAN ŞIKAYETIN VEYA ITIRAZIN YAPILACAĞI TARIHTEKI PARASAL SINIRLAR DIKKATE ALINARAK BAŞVURU YAPILMASI GEREKTIĞINI ÖNEMLE BELIRTMEK ISTERIZ.

VII. DİĞER YÜKÜMLÜLÜKLER

1. “Gizlilik ve Çerez Politikası”, Web Sitesi’nde özel olarak düzenlenmiştir. “Gizlilik ve Çerez Politikası” hakkında detaylı bilgi edinmek  için lütfen Web Sitesi’nde yayınlanan ilgili metinleri dikkatlice okuyunuz.

2. Cayma hakkına ilişkin bilgi ve beyanlara ek olarak Tüketici Mevzuatı kapsamındaki bilgilendirme, teslimat ve diğer hususlardaki tüm yükümlülüklerimize dair her bir işleme ilişkin bilgiler ve belgeler yasal zorunluluk gereği, SATICI olarak tarafımızca 3 (ÜÇ) YIL BOYUNCA saklanacaktır.

3. Tarafınızca elektronik ortamda onayalanacak olan işbu Ön Bilgilendirme Formu ürün siparişi sırasında bildirdiğiniz elektronik posta adresinize tarafımızca gönderilecektir.